تصوير اقتصاد ايران تصوير اقتصاد ايران .

تصوير اقتصاد ايران

ميرامار

ميرامار نام پانسيوني است كه توسط پيرزني به نام ماريانا اداره مي شود و حوادث داستان در آنجا مي گذرد . مهمانان پانسيون دو پيرمرد سياسي و ۳ پسر جوان هستند و زهره خدمتكار بسيار زيبا و جوان پانسيون است همه مردها از زاويه خاص و با نيتي متفاوت عاشق زهره هستند و هر فصل از طريق يكي از آنها روايت مي شود . داستاني عاشقانه كه در عين حال شرايط سياسي و اجتماعي مصر توي برهه خاصي از زمان را هم مد نظر قرار داده . هر كدام از اين مردها سمبلي از طبقات اجتماعي خاص و طرز تفكر مخصوص هستند .

 

مشاهده و خريد كتاب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۷:۰۸ توسط:Eco Iran موضوع:

خاطرات باب ديلن (۱)

باب ديلن را مي‌توان برجسته‌ترين و تأثيرگذارترين ترانه‌سراي نيم‌قرن اخير آمريكا دانست كه شعر و ترانه، پاره جداناشدنيِ تاريخ و فرهنگ آن است. اين خواننده و شاعر آمريكايي، زبان و صداي تازه‌اي به كالبد بي‌جان موسيقي همه‌پسند دهه شصت آمريكا دميد. ترانه‌هاي او حاصل تفكر و ذهنيت شخصي‌اش بودند، اما مردم فكر مي‌كردند ديلن از اعماق دل آنها مي‌خواند. لقب‌هايي مانند "صداي نسل نو" از اين رو به او داده ‌شد. باب ديلن موسيقي فولك را از انحصار عده‌اي خاص كه بيشتر به شكل سنتي راجع به ملوان‌ها و سربازها مي‌خواندند در آورد، سبك فولك-راك را آفريد، آهنگ‌هاي طولاني را باب كرد و جوانان را به سوي شعر كشاند. علاوه بر موسيقي در نقاشي، نويسندگي و فيلم‌سازي هم تجربه كسب كرد و در طول زندگي هنري خود توانست افتخارات زيادي از جمله دريافت جوايز اسكار، گلدن گلوب و گرمي را در كارنامه خود ثبت كند. آكادمي علوم سوئد جايزه نوبل ادبيات ۲۰۱۶ را بدان جهت به باب ديلن داد كه «از دل سنت ترانه سرايي آمريكا، بيان شاعرانه تازه‌اي در آورده است.»

 

 

مشاهده و خريد كتاب 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۰:۱۴ توسط:Eco Iran موضوع:

زيني بركات

حال و روز مردم مصر پريشان است، چهره قاهره غريب شده و با آنچه كه در سفرهاي قبلي ديده بودم بسيار تفاوت كرده است. حرف‌هاي مردم نيز تغيير كرده است. من با زبان و لهجه‌هاي سرزمينشان آشنا هستم. در نگاهم، چهره قاهره شبيه بيماري در حال گريه است، يا  يا مثل زني وحشت‌زده، كه از تجاوز در آخر شب هراسان است. آسمان هم صفاي خود را از دست داده و با مه آمده از سرزمين‌هاي دور، گرفته و ماتم‌ زده و سياه شده است. ياد شهرهاي كوچك وبا زده هند مي‌افتم. ‌هوا از رطوبت شرجي سنگين شده است، انگار خانه‌ها در انتظار تقدير ناشنا خته‌اي هستند كه دير يا زود بر سر آنها فرود مي‌آيد.

 

 

 

مشاهده  و خريد كتاب 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۷:۱۰ توسط:Eco Iran موضوع:

دولت روحاني و تناقض در تامين كسري بودجه!

سال 99 بي اغراق سخت تري سال دوران رياست روحاني است. اما با اين حال سياست هاي دولت در مديريت ذخاير ارزي و نيز بهره گيري از پتانسيل بازار سرمايه در تامين مالي و جبران كسري بودجه، اين سوال را ايجاد ميكند كه فرماندهي اقتصادي دولت با كدام استراتژي در حال حركت است؟

 

 

مشاهده و گزارش تصويري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۳:۲۹ توسط:Eco Iran موضوع:

چاپ اسكناس بدتر است يا سرقت از خزانه بانك مركزي؟

تماشاي سريال "خانه كاغذي" مهم است چون نشان مي‌دهد چاپ پول توسط سياستمداران تفاوت چنداني با "سرقت پول" از خزانه بانك مركزي توسط سارقان مسلح ندارد.

يك گروه متشكل از سارقان حرفه‌اي به ضرابخانه سلطنتي اسپانيا نفوذ مي‌كنند. فرآيند چاپ پول را در دست مي‌گيرند و موفق مي‌شوند بيش از دو ميليارد يورو اسكناس چاپ كنند. كاري كه سياستمداران ده‌ها برابرش را هر سال انجام مي‌دهند.

اقتصاددانان سال‌هاي طولاني است تلاش مي‌كنند جامعه را متوجه كنند كه چاپ اسكناس و خلق تورم توسط بانك مركزي مانند برداشتن پول از جيب مردم است.

اما چگونه بانك مركزي را از نفوذ سارقان ايمن نگه داريم؟

 

 

مشاهده و گزارش تصويري

  • ۹۹/۰۴/۰۹

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۰:۱۰ توسط:Eco Iran موضوع:

چرا گروهي از اقتصاددانان معتقدند چيزي به نام حباب در بازار بورس وجود ندارد؟

در روزهايي كه كلمه حباب از گوشه و كنار بازار بورس به گوش ميرسد، كارشناساني هستند كه اساسا با اين تعريف مشكل داشته و چيزي به نام حباب را در بازارهاي مالي به رسميت نميشناسند... نقد مخالفان حباب به چه چيزي است؟ در گفتگو با دكتر نصر اصفهاني، كارشناس اقتصاد رفتاري ، اين موضوع را به گفتگو نشسته ايم...

 

مشاهده و گزارش تصويري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۶:۵۶ توسط:Eco Iran موضوع:

قشر متوسط جامعه بين دو سنگ آسياب تورم و ماليات، نقش دولت در اثرگذاري بر بازار مسكن

مالياتها تنها براي دولت ها درآمد ايجاد مي كنند و طرحهاي مالياتي به كاهش فعاليتهاي سوداگرانه كمكي نخواهند كرد . كارشناسان معتقدند ، ساختارهاي اداري و اجرايي موجود به گونه اي است كه سوداگران به راحتي مي توانند بسياري از قوانين را دور بزنند .اما طبقه متوسط كه مختصر سرمايه اي دارند و از نفوذ در قدرت و لابي كردن بي بهره اند تحت فشار مضاعف قرار مي گيرند . شاخص هاي بنيادي نشان نمي دهد كه مسكن وضعيت غير عادي داشته باشد. دولت نقش بسيار اندكي ، زير ٥ درصد، در عرضه و تقاضاي مسكن دارد. و تنها با كمك به افزايش توليد و عرضه مسكن و كنترل تورم مي تواند بر بازار تاثيرگذار باشد كه اين امر هم نياز به برنامه ريزي هاي بلند مدت دارد.

طرحهاي مالياتي كه با هدف كاهش سوداگري و اثرگذاري بر قيمتها ارايه مي شوند ، مورد انتقاد كارشناسان اقتصادي است.   آنها مي گويند، با وجودساختار هاي غير توليدي اداري و اجرايي موجود، ابزارهاي مالياتي ،  نه تنها كمكي به كاهش فعاليتهاي سوداگرانه نمي كند بلكه احتمالا نتيجه عكس هم خواهد داشت.  اخذ ماليات هاي جديد هر چند براي دولت درآمد ايجاد مي كند اما بعيد است به كنترل فعاليتهاي سوداگرانه كمك كند. ساختارهاي اداري و اجرايي به گونه اي است كه سوداگران به راحتي مي توانند بسياري از قوانين را دور بزنند .اما طبقه متوسط كه مختصر سرمايه اي دارند و از نفوذ در قدرت و لابي كردن بي بهره اند،  تحت فشار قرار مي گيرند . دستور آقاي روحاني براي كنترل قيمت مسكن و مطرح شدن حباب مصنوعي در اين بازار توسط وزير راه و شهرسازي ، توجه به راه حلهاي موجود را تقويت كرده. كارشناسان معتقدند، مطرح كردن حباب در قيمت هاي مسكن  ، يا به اميد كاهش قيمت  است و  يا با  مقايسه قيمتهاي موجود با قيمت ذاتي كالاها عنوان مي شود  كه البته كارشناسان چيزي به عنوان قيمت ذاتي را را قبول ندارند .  اگر منظور از طرح حباب ، كاهش قيمت مسكن است ، چنين امري با توجه به تورم حداقل 20 درصدي  بعيد به نظر مي رسد. با كاهش بهره بدون ريسك  ، همه دارايي هاي سرمايه اي ديگر ، در رقابت براي افزايش قيمت با هم كورس گذاشته اند. ضمن آنكه قيمت نهاده ها و مصالح ساختماني در بازار هم در حال افزايش هستند  . اين در حالي است كه در غياب گزينه هاي مناسب براي سرمايه گذاري ، مسكن همچنان از جذابيت سرمايه گذاري براي جلوگيري از كاهش ارزش سرمايه ها برخوردار است.

 

 

مشاهده و گزارش تصويري 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۴:۱۷ توسط:Eco Iran موضوع: