تصوير اقتصاد ايران تصوير اقتصاد ايران .

تصوير اقتصاد ايران

بورس در رفت و آمد از منفي به مثبت

بازار امروز نيز همچنان در حال نوسان در حوالي شاخص ۲ ميليون واحدي بود و شاخص كل بورس و هم وزن عملكردي مشابه داشتند. در جريان معاملات امروز شستا با ارزش بازاري ۴۷۶ هزار ميليارد توماني به رقابت تنگاتنگ با فولاد و فارس پايان داد و تبديل به بزرگترين شركت بازار سرمايه ايران شد.

مشاهده و گزارش تصويري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۰:۰۳ توسط:Eco Iran موضوع:

غول هاي حباب ساز

اپل، آمازون، مايكروسافت، فيس‌بوك و آلفابت. ۵ غول فناوري آمريكا كه به طرز ديوانه‌واري در حال رشد قيمت سهام و افزايش ارزش بازار خود هستند. اتفاقي كه برخي را به ياد «حباب دات‌ كام» در سال ۲۰۰۳ مي‌اندازد.

مشاهده و گزارش تصويري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۶:۳۷ توسط:Eco Iran موضوع:

اپليكيشن هاي چيني و باگ هاي امنيتي

دونالد ترامپ اعلام كرد اپليكيشن چيني تيك‌تاك در آمريكا مسدود مي‌‌شود. ترامپ دليل اين مسدود شدن را مشكلات امنيتي تيك‌تاك خواند. اما ريشه اين نگراني‌ها نزديكي تيك‌تاك و شركت‌هاي بزرگ فناوري در چين با حكومت اين كشور است.

مشاهده و گزارش تصويري 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۰:۱۴ توسط:Eco Iran موضوع:

انتظارات تورمي و نرخ بهره اوراق

رفروش اوراق جديد با نرخ بهره در حدود 20 درصد، آن هم در شرايطي كه نرخ بهره تا چندي پيش زير 15 درصد بود نشان ميدهد كه بازدهي ساير بازارها نظير بورس، مسكن، سكه و خودرو تا حد بسياري از جذابيت بازار بدهي كاسته است. اقدامات اخير بانك مركزي نظير افزايش نرخ سود سپرده هاي كوتاه مدت يا فروش اوراق با نرخ بالاتر از جمله اقدامات براي كنترل نقدينگي محسوب ميشود.... اما آيا تا زماني كه موتور توليد نقدينگي روي اعداد ترسناكي همچون رشد 40 درصدي تنظيم شده، سياست هايي از اين دست اثرگذار خواهد بود؟ آيا سياستگذار دچار توهم كنترل و هدايت نقدينگي شده؟

مشاهده و گزارش تصويري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۷:۳۷ توسط:Eco Iran موضوع:

ميرامار

ميرامار نام پانسيوني است كه توسط پيرزني به نام ماريانا اداره مي شود و حوادث داستان در آنجا مي گذرد . مهمانان پانسيون دو پيرمرد سياسي و ۳ پسر جوان هستند و زهره خدمتكار بسيار زيبا و جوان پانسيون است همه مردها از زاويه خاص و با نيتي متفاوت عاشق زهره هستند و هر فصل از طريق يكي از آنها روايت مي شود . داستاني عاشقانه كه در عين حال شرايط سياسي و اجتماعي مصر توي برهه خاصي از زمان را هم مد نظر قرار داده . هر كدام از اين مردها سمبلي از طبقات اجتماعي خاص و طرز تفكر مخصوص هستند .

 

مشاهده و خريد كتاب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۷:۰۸ توسط:Eco Iran موضوع:

خاطرات باب ديلن (۱)

باب ديلن را مي‌توان برجسته‌ترين و تأثيرگذارترين ترانه‌سراي نيم‌قرن اخير آمريكا دانست كه شعر و ترانه، پاره جداناشدنيِ تاريخ و فرهنگ آن است. اين خواننده و شاعر آمريكايي، زبان و صداي تازه‌اي به كالبد بي‌جان موسيقي همه‌پسند دهه شصت آمريكا دميد. ترانه‌هاي او حاصل تفكر و ذهنيت شخصي‌اش بودند، اما مردم فكر مي‌كردند ديلن از اعماق دل آنها مي‌خواند. لقب‌هايي مانند "صداي نسل نو" از اين رو به او داده ‌شد. باب ديلن موسيقي فولك را از انحصار عده‌اي خاص كه بيشتر به شكل سنتي راجع به ملوان‌ها و سربازها مي‌خواندند در آورد، سبك فولك-راك را آفريد، آهنگ‌هاي طولاني را باب كرد و جوانان را به سوي شعر كشاند. علاوه بر موسيقي در نقاشي، نويسندگي و فيلم‌سازي هم تجربه كسب كرد و در طول زندگي هنري خود توانست افتخارات زيادي از جمله دريافت جوايز اسكار، گلدن گلوب و گرمي را در كارنامه خود ثبت كند. آكادمي علوم سوئد جايزه نوبل ادبيات ۲۰۱۶ را بدان جهت به باب ديلن داد كه «از دل سنت ترانه سرايي آمريكا، بيان شاعرانه تازه‌اي در آورده است.»

 

 

مشاهده و خريد كتاب 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۰:۱۴ توسط:Eco Iran موضوع:

زيني بركات

حال و روز مردم مصر پريشان است، چهره قاهره غريب شده و با آنچه كه در سفرهاي قبلي ديده بودم بسيار تفاوت كرده است. حرف‌هاي مردم نيز تغيير كرده است. من با زبان و لهجه‌هاي سرزمينشان آشنا هستم. در نگاهم، چهره قاهره شبيه بيماري در حال گريه است، يا  يا مثل زني وحشت‌زده، كه از تجاوز در آخر شب هراسان است. آسمان هم صفاي خود را از دست داده و با مه آمده از سرزمين‌هاي دور، گرفته و ماتم‌ زده و سياه شده است. ياد شهرهاي كوچك وبا زده هند مي‌افتم. ‌هوا از رطوبت شرجي سنگين شده است، انگار خانه‌ها در انتظار تقدير ناشنا خته‌اي هستند كه دير يا زود بر سر آنها فرود مي‌آيد.

 

 

 

مشاهده  و خريد كتاب 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۷:۱۰ توسط:Eco Iran موضوع:

دولت روحاني و تناقض در تامين كسري بودجه!

سال 99 بي اغراق سخت تري سال دوران رياست روحاني است. اما با اين حال سياست هاي دولت در مديريت ذخاير ارزي و نيز بهره گيري از پتانسيل بازار سرمايه در تامين مالي و جبران كسري بودجه، اين سوال را ايجاد ميكند كه فرماندهي اقتصادي دولت با كدام استراتژي در حال حركت است؟

 

 

مشاهده و گزارش تصويري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۳:۲۹ توسط:Eco Iran موضوع:

چاپ اسكناس بدتر است يا سرقت از خزانه بانك مركزي؟

تماشاي سريال "خانه كاغذي" مهم است چون نشان مي‌دهد چاپ پول توسط سياستمداران تفاوت چنداني با "سرقت پول" از خزانه بانك مركزي توسط سارقان مسلح ندارد.

يك گروه متشكل از سارقان حرفه‌اي به ضرابخانه سلطنتي اسپانيا نفوذ مي‌كنند. فرآيند چاپ پول را در دست مي‌گيرند و موفق مي‌شوند بيش از دو ميليارد يورو اسكناس چاپ كنند. كاري كه سياستمداران ده‌ها برابرش را هر سال انجام مي‌دهند.

اقتصاددانان سال‌هاي طولاني است تلاش مي‌كنند جامعه را متوجه كنند كه چاپ اسكناس و خلق تورم توسط بانك مركزي مانند برداشتن پول از جيب مردم است.

اما چگونه بانك مركزي را از نفوذ سارقان ايمن نگه داريم؟

 

 

مشاهده و گزارش تصويري

  • ۹۹/۰۴/۰۹

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۰:۱۰ توسط:Eco Iran موضوع:

چرا گروهي از اقتصاددانان معتقدند چيزي به نام حباب در بازار بورس وجود ندارد؟

در روزهايي كه كلمه حباب از گوشه و كنار بازار بورس به گوش ميرسد، كارشناساني هستند كه اساسا با اين تعريف مشكل داشته و چيزي به نام حباب را در بازارهاي مالي به رسميت نميشناسند... نقد مخالفان حباب به چه چيزي است؟ در گفتگو با دكتر نصر اصفهاني، كارشناس اقتصاد رفتاري ، اين موضوع را به گفتگو نشسته ايم...

 

مشاهده و گزارش تصويري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۶:۵۶ توسط:Eco Iran موضوع: